Artykuł
Wstęp
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Otwocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.ppppotwock.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak ostrzeżeń przed otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce.
- Złożony element graficzny nie ma poszerzonego opisu.
- Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają lub czego dotyczą.
- Filmy i animacje nie mają audiodeskrypcji
- Nie wszystkie odnośniki do plików zawierają informację o wielkości pobieranego pliku.
- Istnieją tabele prezentujące dane nie mające poprawnie zdefiniowanych nagłówków połączonych z danymi.
- Istnieją tabele prezentujące dane bez tytułów i opisów.
- Nie wszystkie grafiki w serwisie mają przypisany poprawnie sformułowany atrybut alt.
- Dokumenty do pobrania nie są dostępne cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
- Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę INTERmedi@ Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dodatkowo zdefiniowane są specjalne skróty klawiaturowe:
- ALT + 0 - powrót na początek strony
- ALT + 1 - przejście do wyszukiwarki
- ALT + 2 - przejście do treści głównej
- ALT + 3 - przejście do danych kontaktowych
- ALT + 5 - przejście do menu lewego
- ALT + 7 - przejście do menu dolnego
- ALT + 8 - przejście do menu bocznego
- ALT + 9 - przejście do mapy serwisu
W przypadku przeglądarki Firefox zamiast klawisza ALT należy używać ALT + SHIFT. W przypadku komputerów Apple z systemem macOS zamiast klawisza ALT należy użyć Command + ALT.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Joanny Morawskiej - mejlowo sekretariat@ppppotwock.pl lub telefonicznie 22 710 15 50.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlowo:
- Adres: Majowa 17/19, 05-402 Otwock,
- e-mail: sekretariat@ppppotwock.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Otwocku, Majowa 17/19, 05-402 Otwock
W przygotowaniu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W przygotowaniu.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego